Hoe consumenten worden beïnvloed door de sfeer van de detailhandel

Hoe consumenten worden beïnvloed door de sfeer van de detailhandel

Spread the love

De detailhandel biedt goederen en diensten rechtstreeks aan consumenten. Retailers gebruiken een aantal methoden om hun producten te verkopen, waaronder direct mail, digitalisering en e-commerce.

Consumenten kiezen ervoor om vele redenen te winkelen, waaronder een ervaring of om een emotionele behoefte te vervullen. Het is echter ook mogelijk dat koopgedrag kan worden beïnvloed door de fysieke omgeving van een winkel. Over het algemeen geven consumenten de voorkeur aan winkels die een positieve stemming creëren.

Er is ook een groeiende trend in de richting van een meer ervaringsgerichte winkelervaring. Meer duizendjarige shoppers kiezen voor fysieke winkels vergelijk de beste olielampen. Ze willen ook handige services, zoals ophalen in de winkel en eenvoudige retourprocessen.

Een andere nieuwe trend is de introductie van virtual reality. Ongeveer 20% van de bedrijven is van plan deze technologie tegen 2020 te implementeren.

Bovendien beginnen retailers beoordelingsboerderijen te ontwikkelen op sites als Amazon, die consumenten de mogelijkheid bieden om beoordelingen te lezen voordat ze een product kopen. Millennials zijn ook zware gebruikers van gebruikersrecensies, vooral tijdens de onderzoeksfase.

Hoewel de meerderheid van de detailhandel in fysieke winkels wordt gedaan, blijven de online verkoop stijgen. Tegen 2020 zal de online detailhandel $ 4,88 biljoen bedragen. Online klanten blijven ook winkelen in traditionele fysieke winkels.

Sommige studies hebben consumentengevoelens en gedragingen gekoppeld aan de sfeer van winkelcentra. Andere onderzoekers ontdekten dat daadwerkelijk winkelgedrag ook wordt beïnvloed door een stemming voor consumenten.

Uit een Tango -onderzoek bleek dat Amerikanen nog steeds sterk afhankelijk zijn van fysieke winkels. Vierentachtig procent van de consumenten meldde dat hun winkels het voor hen gemakkelijker maakten om hun bestellingen te krijgen. Ondertussen winkelen negen op de 10 millennials vaker in fysieke winkels dan voorheen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *